Get Adobe Flash player

آشنائی با Extension های مفید FireFox

همون طور که مي دونيد مرورگر FireFox از انعطاف پذيري قابل توجه اي برخودار هست ، همچين قابليت گسترش دادن آن موجب شده است تا کاربران حرفه اي بيشتر از آن استفاده کنند .
در اين مطلب مي خواهم شما را با Extension هاي مفيد FireFox بيشتر آشنا کنم ، شما با نصب Extension در حقيقت FireFox خود را گسترش مي دهيد تا بتوانيد کارهاي بيشتري در دنياي Web انجام دهيد .

Accessibility Evaluation Toolbar :

اين Extension مجموعه ابزار مفيد مرتبط با طراحي وب مي باشد . امکانات بسياري را از قبیل : بررسی استاندارد کدنویسی صفحات ، قابلیت کنترل اسکریپت های صفحات ، پیدا کردن اسکریپت کد ها و تصاویر و Tag ها و … در صفحات وب و بیش از 10 قابلیت دیگر برای دسترسی آسان به اطلاعات صفحات در حال مشاهده را دارا مي باشد ، پيشنهاد مي کنم نصب کنيد و باهاش کار کنيد .

Accessibility Evaluation Toolbar

سايت سازنده اين افزونه : http://code.google.com/p/accessext/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/5809/



Adblock Plus :

شما با اين افزونه مي توانيد از نمايش تصوير ها و تبليغات و فايل هاي Flash سايت ها جلوگيري کنيد ، در حقيقت با اين Extension مي توانيد در مصرف پهناي باند ISP و وقت خود براي Load شدن تصاوير صرفه جوئي کنيد . تنظيمات بسياري اين Extension دارد ، ولي نحوه کار با اين Addons بسيار راحت مي باشد ، بطوري که کافي هست به عنوان مثال روي عکس مورد نظر کليک راست کنيد و روي گزينه Adblock Plus: Block Image کليک کنيد ، در ضمن هر وقت که لازم بود مي توانيد تصوير مد نظرتون را UnBlock کنيد .

Adblock Plus

سايت سازنده اين افزونه : http://adblockplus.org/
لينک دانلود در سايت موزيلا : https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/1865/


AddThis :

توسط اين افزونه شما مي توانيد در سايت هاي به اشتراک گذاري ، پيوند مورد نظر خودتان را به اشتراک بگذاريد  ، همچنين مي توانيد به صورت آنلاين پيوند هايتان را Bookmark کنيد .

AddThis

سايت سازنده اين افزونه : http://www.addthis.com/
لينک دانلود در سايت موزيلا : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4076/


Alexa Toolbar :

همون طور که مي دونيد Rank بندي سايت ها از لحاظ ترافيک بازديد و محبوبيت توسط سايت Alexa.com صورت مي گيرد . توسط اين افزونه مي توانيد بدون وارد شدن به سايت Alexa در Toolbar مرورگر خود Ranking هر سايت را مشاهده کنيد .

Alexa Toolbar

سايت سازنده اين افزونه : http://www.alexa.com/
لينک دانلود در سايت موزيلا : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5362/


Auto Shutdown :

توسط اين افزونه مي تونيد مرورگر را را تنظيم کنيد که پس از اتمام عمليات دانلود سيستم شما به صورت خودکار خاموش شود . در ضمن مي توانيد از فرمان هاي ديگر مثل : Logoff و Hibernate و Restart و StandBy هم استفاده کنيد ، زمان بندي کردن هم يکي ديگر از قابليت اين Addons مي باشد .

Auto Shutdown

سايت سازنده اين افزونه : http://inbasic.mozdev.org/root/ext2/home/index.htm
لينک دانلود در سايت موزيلا : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5452/


Bahai Calendar :

اين افزونه مفيد به زبان فارسي مي باشد که به شما اين امکان را مي دهد تا در پائين مرورگر خود تاريخ را به صورت هاي شمسي و قمري و ميلادي و بديع داشته باشيد .

Bahai Calendar

سايت سازنده اين افزونه : http://bahaical.org/
لينک دانلود در سايت موزيلا : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/8526/


Download Statusbar :

با اين افزونه دانلود راحتي تري مي توانيد داشته باشيد ، اين افزونه در هنگام دانلود يک منو به نوار پائيني مرورگر شما اضافه مي کند که وضعيت دانلود فايل ها را مي توانيد مشاهده بکنيد ، همچنين پس از دانلود تصاوير مي توانيد پيش نمايشي از تصويري دريافتي را مشاهده کنيد . اين افزونه قابليت هاي بسياري دارد که مي توانيد با دانلود آن به اين قابليت ها پي ببريد .

Download Statusbar

سايت سازنده اين افزونه : http://downloadstatusbar.mozdev.org/
لينک دانلود در سايت موزيلا : https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/26/


Faviconize Tab :

توسط اين افزونه مي تونيد Tab هاي باز شده در FireFox را بدون Title مشاهده کنيد و فقط Icon سايت مورد نظر را مشاهده کنيد . اين افزونه در مواقعي که Tab هاي زيادي باز کرديد براي خلوت کردن محيط کاري FireFox بيشتر به کار مي آيد .

Faviconize Tab

سايت سازنده اين افزونه : http://espion.just-size.jp/archives/06/308085916.html
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/3780/


Firefox Environment Backup Extension >>> FEBE :

به نظر من يکي از بهترين Addons هاي FireFox همين FEBE مي باشد ، کار اين برنامه Backup گيري از اطلاعات FireFox شما مي باشد . شما توسط اين Extension مي تونيد از Theme ها و Extension ها و Searh Engine ها و Password Saved ها و Bookmark ها و Cookie ها  مرورگرتان Backup تهيه کنيد . يکي ديگر از قابليت هاي اين Extension ذخيره سازي تمامي Extension ها در يک فايل مي باشد ، به عنوان مثال شما 7 تا Extension نصب کرديد ، توسط اين افزونه مي تونيد 7 Extension نصبي خود را تبديل به يک فايل xpi. بکنيد و با Restore کردن اين فايل 7 Extension قبلي را بازگرداني مي شوند .

Firefox Environment Backup Extension

سايت سازنده اين افزونه : http://softwarebychuck.com/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/2109/


FireBug :

اين Extension هم که ديگه کمتر طراحي مي شود که باهاش کار نکرده باشه ، اين Extension در حقيقت همون Source Page صفحات مي باشد با اين تفاوت که کار شما را خيلي راحت مي کند ، CSS ها را براي شما جدا مي کند ، Tag هاي HTML را جدا سازي مي کند ، قسمت هاي انتخاب شده را براي شما Hightlight مي کند ، قابليت کپي کردن Source Code ها و مهم ترين ويژگي Inspect Element مي باشد ، توسط اين گزينه شما مي توانيد Source کد هر قسمت از Page را که مي خواهيد را مشاهده کنيد .

FireBug

سايت سازنده اين افزونه : http://getfirebug.com/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1843/


FlagFox :

کار اين Extension ارائه اطلاعات در مورد سايت ها مي باشد ، به عنوان مثال شما مي توانيد کشور ميزبان سايت مورد نظراتان ، IP سايتي که در حال مشاهده آن هستيد ، نمايش موقعيت سرور بر روي نقشه و …  را ملاحظه کنيد . در ضمن توسط اين Extension مي توانيد اطلاعات ديگري همچون Rank سايت ، وضعيت در موتور هاي جست و جو ، اطلاعات مالکيت دامنه ، بررسي استاندارد طراحي سايت ، وضعيت امنيت سايت و … را به دست بياوريد .

FlagFox

سايت سازنده اين افزونه : http://flagfox.net/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5791/


FlashGot :

با اين Extension مي تونيد مديريتي قوي تر و حرفه اي تري بر دانلود هاي خود داشته باشيد .

FlashGot

سايت سازنده اين افزونه : http://flashgot.net/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/220/


Gears :

اين Extension محصولي از سايت Google مي باشد ، Gears تکنولوژي اي جديد مي باشد ، کار اين Extension سرعت بخشيدن به Load شدن صفحات مي باشد در حقيقت اين افزونه از قسمت هاي ثابت سايت مورد نظر در رايانه شما يک پشتيبان تهيه مي کند ، در ضمن از اين افزونه براي استفاده آفلاين سايت ها هم استفاده مي شود ، براي درک بيشتر اين Extension مي تونيد به Gmail خود مراجعه کنيد و در قسمت Settings گزينه Offline را انتخاب کنيد و سپس Offline Mail را فعال کنيد .

Gears

سايت سازنده اين افزونه : http://gears.google.com/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/13492/


Google Shortcuts :

این Extension کامل لینک تمامی خدمات گوگل را برای دسترسی آسان شما در مرورگرتان آماده می کند .

Google Shortcuts

سايت سازنده اين افزونه : http://code.google.com/p/google-shortcuts/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3576/


Greasemonkey :

Greasemonkey يکي از Extension هاي فوق‌العاده FireFox است که به شما امکان اعمال تغييراتي را روي صفحات وب مي‌دهد، اين افزونه بر خلاف اکثر Extension هاي FireFox که قابليت‌هايي را به FireFox اضافه مي‌کنند، قابليت‌هايي را به صفحات وب اضافه مي‌کند. Greasemonkey افزونه اي است که کدهاي JavaScript را در هنگام بارگذاري صفحات وب توسط FireFox روي صفحه مورد نظر اجرا مي‌کند و با اين عمل کد‌هاي موجود در Greasemonkey جزئي از صفحه Load شده خواهد بود و بنابراين شما صفحه مورد نظر را مطابق ميل خود تغيير داده و قابليت‌هاي مورد نظر خود را به آن اضافه کرده‌ايد . اين Extension براي سايت هاي UserScript.Org و UserStyles.org طراحي شده است (البته به صورت دستي هم مي تونيد اسکريپت به اين Extension اضافه کنيد) .

Greasemonkey

سايت سازنده اين افزونه : http://www.greasespot.net/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/748/


Maryamsoft Persian Online Dictionary :

با اين Extension مي توانيد کلمات و متون را ترجمه کنيد ، قابليت ترجمه تمامي زبان ها به يکديگر و ترجمه کلمات موجود در سايت ها ، پيشنهاد مي کنم حتما ازش استفاده کنيد ، در ضمن اين Extension از Google Translate براي ترجمه متون استفاده مي کند .

Maryamsoft Persian Online Dictionary

سايت سازنده اين افزونه : http://www.mjsoft.ir/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  /https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/11062


NoScript :

توسط اين Extension مي تونيد از اجراء شدن JavaScript سايت ها جلوگيري کنيد ، با اين کار سرعت Load شدن صفحات افزايش پيدا مي کند .

NoScript

سايت سازنده اين افزونه : http://noscript.net/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/722/


Restart Firefox :

اين Extension در منوي File مرورگر شما يک گزينه به نام Restart FireFox اضافه مي کند ، که توسط آن مي توانيد FireFox را Restart کنيد .

Restart Firefox

سايت سازنده اين افزونه : http://extensions.jedbrown.net/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10749/


Screengrab :

اين Extension هم يکي از بهترين ها مي باشد ، توسط اين Extension مي تونيد از صفحات باز شده در مرورگر خود عکس بگيريد . خوب شايد پيش خودتون بگيد که Print Screen ويندوز هم مي تونه اين کار را انجام بده ديگه نيازي به اين Extension نيست ! بايد بهتون بگم که اين Extension قابليت عکس گرفتن از صفحات داراي Scroll Bar را دارا مي باشد ، با اين  Extension به راحتي مي تونيد از کل صفحه ي وب عکس بگيرد + (کيفيت بالا) .

Screengrab

سايت سازنده اين افزونه : http://www.screengrab.org/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1146/


SearchPreview :

توسط اين افزونه در موتور هاي جست و جوي Google و Yahoo و Bing  هنگام جست و جو مي توانيد پيش نمايش کوچکي از سايت را ببينيد .

SearchPreview

سايت سازنده اين افزونه : http://searchpreview.de/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/189/


WebMail Notifier :

اين Extension حرف نداره ، بهترين افزونه براي بررسي کردن ايميل هاي شما مي باشد . قابليت پشتيباني از Gmail و Yahoo و Hotmail و AOL و Daum و Naver و Nate و  Paran و Google Wave و … . به محض دريافت ايميل جديد شما را مطلع مي کند ، همچنين مي تونيد Account هاي IMAP و POP3 را براي بررسي به اين افزونه اضافه کنيد .

WebMail Notifier

سايت سازنده اين افزونه : http://webmailnotifier.mozdev.org/
لينک دانلود در سايت موزيلا :  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4490/


کپی برداری فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد .

منبع : e3tar.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
LiveZilla Live Help
نظرسنجی

دوست دارید مطالب بیشتر شامل چه مباحثی باشد؟

مشاهده نتایج

بارگذاری ... بارگذاری ...
نرم افزار های کاربردی