Get Adobe Flash player

آشنائی با سیستم عامل Ubuntu

ماه محرم را خدمت شما بازديدکنندگان گرامي وبلاگ تسليت عرض مي کنم ، امروز مي خواهم شما را بيشتر با سيستم عامل Ubuntu آشنا کنم .
Ubuntu يک واژه ي آفريقايي کهن مي باشد که به معناي “انسانيت به ديگران” مي باشد . ولي در حقيقت نام يک سيستم عامل از محصولات Linux مي باشد که شامل نرم افزار هاي کد باز (Open Source) مي باشد . اين سيستم عامل به شما امکان استفاده هاي خانگي (البته متفاوت از Windows) را مي دهد . در ضمن به راحتي نصب مي شود و همچنين به طور پيش فرض از 12 زبان دنيا پشتيباني مي کند. (البته زبان هاي بيشتر را مي توان دانلود کرد) . اين سيستم عامل پس از دريافت از طرف کاربر ، به مدت 18 ماه به طور رايگان پشتيباني مي شود و قابليت به روز شدن دارد .

لوگوی Ubuntu

Ubuntu يک سيستم عامل کاملاً‌ آزاد و رايگان بر اساس GNU/Linux ، همراه با پشتيباني در سطح جامعه کاربران و خدمات تجاري و حرفه‌اي است . Ubuntu توسط اجتماع بزرگي از کاربران و توسعه دهندگان در سراسر دنيا توسعه داده ميشود .
اجتماع Ubuntu بر اساس ايده‌هاي فلسفه Ubuntu است که مي‌گويد: نر‌م‌افزار بايد آزاد و رايگان در اختيار عموم باشد ؟ همچنين ابزارهاي نرم‌افزاري مختلف مي‌بايست به صورت سفارشي و به زبان محلي کاربران در اختيارشان باشند و کاربران مجاز باشند نرم‌افزار را بر اساس نيازهاي خود سفارشي نموده و استفاده نمايند ، شکل گرفته است .

اين آزادي ها موجب شده‌اند ، Ubuntu اساساً با نرم افزارهاي سنتي و خصوصي متفاوت باشد . نه تنها ابزارها و نرم‌افزارهاي مورد نيازتان رايگان هستند ، بلکه شما مجاز خواهيد بود نرم‌افزارها را مطابق نيازتان و بگونه‌اي که مايليد سفارشي نموده و استفاده نمائيد .

Ubuntu براي استفاده به عنوان روميزي (Desktop) و کارگزار (Server) مناسب است . نسخه فعلي Ubuntu از معماري‌هاي سخت افزاري مختلف شامل انواع PC هاي Intel و Bit و همچنين ماشين هاي UltraSPARCT شرکت SUN  و PowerPC شرکت Apple پشتيباني مي‌کند .

Ubuntu داراي بيش از 16000 بسته نرم‌افزاري است و هسته اصلي آن بر روي يک سي‌دي عرضه ميشود . Ubuntu داراي انواع ابزارهاي نرم‌افزاري از نرم‌افزارهاي کاتب و صفحه گسترده ي اداري تا کارگزارهاي اينترنتي و ابزارهاي مناسب برنامه‌نويسي است .
محيط Ubuntu : Ubuntu به طور پيش فرض از گنوم (Gnome) استفاده مي‌کند . البته طرفداران کي‌دي‌اي (KDE) نسخه‌اي از اين توزيع را با نام کوبونتو (Kubuntu) ارائه کردند که محيط پيش‌فرض آن کي‌دي‌اي (KDE) است .

همچنين تعداد نرم‌افزارهاي موجود در نسخه CD بسيار کم است ، و براي نصب بقيه نرم‌افزارهاي ارائه شده توسط Ubuntu بايد از اينترنت استفاده نماييد يا نسخه DVD آن را تهيه کنيد .

يکي از مزاياي بسيار خوب Ubuntu امنيت بسيار بالا آن است در واقع تا به حال هيچ نوع ويروس و يا فايل مخربي براي سيستم عامل Ubunto ساخته نشده که بتواند به داخل آن نفوذ کند و موجب آسيب آن گردد از همين رو اغلب استفاده کنندگان Ubuntu نيازي به نصب آنتي ويروس و نرم افزارهاي امنيتي نخواهند داشت .
همچنين سرعت اينترنت در اين سيستم عامل بسيار بالا بوده که اين يکي ديگر از برتري هاي Ubuntu نسبت به Windows مي باشد .
در ضمن اين سيستم عامل را مي توانيد در کنار ويندوز XP يا Vista يا Seven نصب کنيد ولي توصيه من استفاده از برنامه VirtualBox يا VMware براي نصب اين سيستم عامل و يادگيري و کار با آن است .

خانواده Ubuntu شامل موارد زير مي باشد :
Ubuntu Desktop Edition
Ubuntu Server Edition
Ubuntu  NetBook Edition
Ubuntu MID Edition
Kubuntu
Edubuntu
Gobuntu
Xubuntu

تصاویری از محیط سیستم عامل Ubuntu نسخه Desktop یا رومیزی :

محیط سیستم عامل Ubuntu

محیط سیستم عامل Ubuntu

محیط سیستم عامل Ubuntu

محیط سیستم عامل Ubuntu

محیط سیستم عامل Ubuntu

محیط سیستم عامل Ubuntu

محیط سیستم عامل Ubuntu

محیط سیستم عامل Ubuntu

پيوند هاي مرتبط =

سايت رسمي Ubuntu :
http://www.ubuntu.com

دانلود Ubuntu نسخه روميزي يا دسکتاپ
توضيح >>> مناسب ترين نسخه براي کاربران رايانه شخصي

دانلود Ubuntu نسخه کارگزار يا سرور
توضيح >>> مناسب براي رايانه هاي سرور

دانلود Ubuntu نسخه رايانه همراه يا نوت بوک
توضيح >>> مناسب براي لپ تاپ کاربران

دانلود نرم افزار و بازي هاي مورد نياز شما براي سيستم عامل اوبنتو :
http://www.getdeb.net

آموزش هاي سيستم عامل Ubuntu براي کاربران به زبان انگليسي :
http://ubuntulinuxhelp.com

انجمن پشتيباني فارسي Ubuntu در ايران :
http://forum.ubuntu.ir

راهنماي جامع ، کاربردي و مفيد Ubuntu براي کاربران فارسي زبان :
http://wiki.ubuntu.ir

کپی برداری فقط با ذکر منبع بلامانع می باشد .
منبع : e3tar.ir  و ubuntu.com و ubuntu.ir

1 پاسخ به آشنائی با سیستم عامل Ubuntu

  • فهیمه می‌گوید:

    سلاااااااااااااام مر30 از سایت خوبتون
    فقط ما صبح تا حالا که ساعت 14ظهر داریم دنبال گزارش کار واسه سیستم عامل ubuntuمیگردیم نیست من چیکار کنممم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
LiveZilla Live Help
نظرسنجی

دوست دارید مطالب بیشتر شامل چه مباحثی باشد؟

مشاهده نتایج

بارگذاری ... بارگذاری ...
نرم افزار های کاربردی